Tutvu lennujuhi tööga
Mis on lennujuhtimine?
Enamus lennujuhte Eestis töötab EANS-is. Lennujuhid töötavad kolmes erinevas üksuses:
Lähilennujuhtimisüksus teostab lendude juhtimist lennuväljade vahetus läheduses ning stardi/maandumisrajal ja ruleerimisteedel. Kuna lähilennujuhtimise teostamiseks on vajalik visuaalne kontakt õhusõidukiga, teostatakse seda operatsiooni lennujuhtimistornist (Tallinnas ca 35 m maapinnast).
Vaata, mida arvab oma tööst lähilennujuhtimisüksuse lennujuht Kalev Võlli
Kui lennuk väljub lähilennujuhtimisüksuse vastutusalast, antakse tema juhtimine üle lähenemislennujuhtimisüksusele.
Lähenemislennujuhtimisüksus juhib nii saabuvaid kui lahkuvaid õhusõidukeid lennuväljade lähenemisalades. Lendude juhtimiseks kasutatakse radari abi. Lennujuht koostab maandumisjärjekorra saabuvatele õhusõidukitele ning hajutab väljuvad õhusõidukid saabuvatest.
Vaata, mida arvab oma tööst lähenemisala lennujuhtimisüksuse lennujuht Sigrid Uik
Kui lennuk väljub lähenemisalast, antakse tema juhtimine üle kas lähilennujuhtimisüksusele (juhul, kui lennuk hakkab maanduma) või piirkondlikule lennujuhtimisüksusele (juhul, kui lennuk lendab üle Eesti edasi).
Piirkondlik lennujuhtimiskeskus juhib peamiselt ülelende kogu Eesti õhuruumis ning kõrgustevahemikus 9500 ft (3000 m) kuni 66000ft (20000m). Tallinna Lennujuhtimiskeskus teostab osaliselt lähenemislennujuhtimist ka Helsingi Vantaa lennuväljale (abi lähenemisjärjekordade koostamisel ).
Vaata, mida arvab oma tööst piirkondliku lennujuhtimisüksuse lennujuht Kristjan Kõrgesaar