Blogi

Varajane hommikBirgit

Tere hommikust! Kell on mõned minutid üle viie. Tallinn magab. Lennuväli ka peaaegu. Ainsaks väga varajaseks liikluseks on AirBalticu lend Riiga. Lennuk startis minutitel 30 ning peaks juba 45 minuti pärast kohale jõudma. Üsna hea lühike ots, et end Riia lennujaamas juba järgmise lennu peale registreerida ja lennata näiteks Istanbuli või Ateenasse või hoopis Horvaatia kaunisse pealinna ehk siis sinna, kuhu Tallinnast otselendu ei ole. Mõtlen siin, et tahaks ka praegu ära lennata. Kuhugi kaugele, soovitavalt siiski soojemale pinnale kui praegu siin.

Ilm kujundab kõrgrõhuala lääneserv. Siberist Skandinaavia suunas ulatuv ala toob meile rohkem kui 12 kraadi külma ning külmustunnet lisab veelgi tugevnev kagutuul. Bla-bla-bla- tüüpiline ilmateatejutt. Tahaks juba sooja. Kaua võib? Talvearmastajatele on hetkel siin muidugi paradiis. Korraga nii uhked sülemid lund. Mina ei saa sellest muidugi üldse aru, aga mis siis ikka. Samas, kui nüüd aknast välja vaadata, on ilm tunduvalt parem kui mõned päevad tagasi, mil torniakna taga valitses ühtlane piimjas mass. Selliseid uduseid päevi jätkub meile vahelduseks siiski ja mõjutab vägagi näiteks saabuvate lennukite maandumist. Päris aktuaalne oli ju see, et lennuk maandus Tallinna asemel hoopis Riias. Täna tundub ilm lendamiseks hea ning tõenäoliselt toimub päevane lennuliiklus korrapäraselt. Vaade siit on igatahes hetkel suurepärane. Tõenäoliselt parim 360-kraadine vaade, mis lisaks teletornile pakkuda on.

Kell on saanud kuus. Järgmine väljuv lend, kes häälde tuli ja väljumiseks käivitusluba küsis, oli Finncomm. See lend viib poole tunniga üle lahe Soome. Oeh, ma kujutan ette, et seal põhjapool on veelgi rohkem lund ja külma. Aga metari (kodeeritud ilmainfo) järgi on seal hoopis 3 kraadi soojem kui siin. Samas sajab neil lund.

Nüüd on raja enda hoole alla võtnud lennuvälja rajameister, kes sõidab terve raja rohkem kui 3 km ulatuses edasi-tagasi läbi. Sellise tegevusega kontrollib ta lennurada, kas see on takistustevaba ning sobilik kasutada järgmiste lennuoperatsioonide ajal. Aga nagu varahommikusele ajale kohane, lipsas üle raja siiski üks rebasehakatis, kellele peab tuule alla tegema. Mõnikord juhtuvad ka jänesed ringi hüppama ning siis peab neid eemal hoidma. Pole ka imestada, kõrval laiub mets ning huvitav loomakestel on ju tulla tsivilisatsiooni avastama lootuses, et äkki siin rohkem süüa või tegevust jagub. Igatahes on rajameistril päris põnev töö. Lennuraja boss ikkagi ja ühtlasi on tema see mees, kes otsustab, kas rada on õhusõidukitele kasutatav startimiseks-maandumiseks. Siit tornist selliseid asju palja silmaga ei näe ning ainult koostöös rajameistriga saab lähilennujuht vägesid juhtida.

Väljas ei ole selle ajaga grammigi valgemaks läinud, ometi kell juba pool seitse ning hommikuvalgus võiks juba võimust võtta. Ootame veel. Kohe peaks välja lendama kohalik lennukompanii Kopenhaagenisse ning tema järel väljuma Vilniuse lend. Kaugelt on näha Tallinna poole suundumas Bangkoki lendu, mis küll on teinud vahemaandumise Ashghabadis, kuid siiski tulemas kõrgema temperatuuriga lähtekohast. Äkki toob killukese soojust ka siia. Loota ju võib. Tõttan nüüd tagasi pulti.