Blogi

Lennujuhiks kandideerimise müüdid ja tegelikkusKristiina

Olen saanud palju küsimusi seoses lennujuhiks kandideerimisega ja ka kokku põrganud müstilise arusaamaga, nagu lennujuhid oleks üks eraldiseisev ebainimlike võimetega liik. Seega otsustasin kirjutada postituse, mis valgustaks veidi telgitaguseid ja kahjuks purustaks müüdi lennujuhist kui superinimesest.
Lennujuht ei ole matemaatiline geenius, ilmeksimatu külmalt kalkuleeriv otsuste masin, võimelin...e tegelema 78 asjaga korraga, äärmiselt heas füüsilises vormis ja sobiks tegelikult Victoria's Secreti modelliks, ega ka indiviid, kes seltsib ainult omasugustega. Me oleme üks äärmiselt kirju seltskond, kellel on lihtsalt mingi kindel valik eeldusi, mis lennujuhi tööks vajalikud on.
Kui sul on tõsine soov kandideerida lennujuhiks ja sulle ka pärast seda postitust tundub, et sa võiksid meie sekka sobida, siis palun tule ja kandideeri. See, et sulle tundub, et sa ei ole piisavalt "tark", "ilus" või "osav", ei ole piisav põhjendus, et endale seda võimalust keelata.
Matemaatika riigieksamil 50 punkti saamine ei ole veel maailma lõpp. Tõsi ta on, et mõningased peast arvutamise oskused on teretulnud. Ka arusaamine, et maapinnakiirus 450 sõlme on suurem kui 230 sõlme ja kui kiirem lennuk on tagapool samal lennutasandil, siis mingi hetk võib sellest probleeme tulla ning selline situatsioon vajab plaani ja sinupoolset sekkumist. Mida aeg edasi, seda rohkem arenevad ja täiustuvad programmid, milledega me lende juhime ja seda rohkem abivahendeid meile ohutu ja sujuva lennujuhtimise tarbeks tuleb.
Kui nüüd keegi tegi suured silmad, et mis sõlmedest ma räägin, siis .... teretulemast sõlmede ja jalgade maailma. See saab põnev olema!
Lennujuht, ei ole ilmeksimatu. Ka meie teeme vigu, kuid tegemist on siiski inimestega, kes eksivad, ka pinge all, keskmisest palju vähem ja saavad oma eksimustest kiiremini aru. Lennujuhi töös on see omadus, nagu te isegi aru saate, väga oluline. Ka on lennujuht keskmisest võimekam ruumilises orienteerumises ja mitme tegevuse koos sooritamises, peenema ja võõrapärasema nimega multitaskimises. See kõik ei tähenda, et me tegeleksime igapäevaselt pöörase ajugümnastikaga, meie töö on väga varieeruv ja intensiivsus sõltuv kella- ning aastaaegadest. Kuid meie sooritusvõime peab olema suurem, kui koormus, mille kasvav liiklus endaga kaasa toob. Sellest ka suhteliselt intensiivsed testid katsetel.
Palju liigub kuulujutte selle kohta, kui hea lennujuhtide elu on, palk on suur ja tööd eriti tegema ei pea. Tõsi ta on, et tasustatud on see töö hästi, seda ei saa salata, kuid ainult palganumbri pärast ei tasu veel kandideerida. Paljudele on selgusetu, mida tähendab meie jaoks graafikuga töö. Lennujuhtimise positsioon on mehitatud 24/7, meil ei eksisteeri nädalavahetusi ja pühasid. Olenevalt graafikust on lennujuht tööl ka "punastel" päevadel, nädalavahetustel ja öösel. Kui sõbrad grillivad jaanipäeval, oled sina tööl. Kui šampuseklaasid kõlisevad aastavahetusel, oled sina tööl. Ka sellega tuleb arvestada!
Ka on oluline, et inimene, kes lennujuhina töötab oleks terve. Kui sul on kahtlusi selle osas, kas sinu tervisehäda sulle takistuseks võib saada, mine ja kontrolli siit - lennujuhile antakse klass 3 tervisetõend.
Paljud kardavad ka lennujuhitöös nii vajalikku inglise keelt. Kui sa oled võimeline end inglise keeles selgeks tegema, kuid häbened oma aktsenti, millega võiks lausa puid raiuda, siis palun ära lase end sellest heidutada. Harjutamine teeb meistriks ja juba tööl olles mõistad kuivõrd palju sulelist ja karvast inglise keelt maailmas eksisteerib. Eesti keele oskus, muide, on iseenesest mõistetav eeldus ja sellel ma pikemalt ei peatu.
Kui sa suudad vahet teha paremal ja vasakul käel, oled võimeline langetama iseseisvalt otsuseid(seda ka kiires olukorras ja pinge all) ja töötama meeskonnas, vastad klass 3 tervisetõendi nõuetele, suudad suhelda eesti ja inglise keeles, omad keskharidust ja peast arvutamise oskus sind neljandas klassis istuma ei jätnud ning sul on reaalne soov saada lennujuhiks, siis tule ja kandideeri. Sul ei ole midagi kaotada. Isegi, kui sa ei osutu valituks, saad enda kohta nii mõndagi uut teada. Kui katsed ei ole sinu jaoks edukad, ei tee see sind rumalaks ega saamatuks, sul tõenäoliselt lihtsalt ei ole sobivaid isikuomadusi.
Lennujuht ei ole üliinimene. Vaadake või mind. Ma olen keskmisest parem ruumis orienteeruja aga absoluutselt kohutav kokk.

Edu!