Intervjuu

Intervjuu Britt Sauega

Miks otsustasid hakata lennujuhiks?
Ma sattusin lennujuhiks juhuslikult. Ülikooli sisseastumisel avaldust täites ei teadnud ma tegelikult mis see lennujuhtimine üldse on. Aga läks nii, et ma sain sisse ja ma tihti naljatledes ütlen, et see oli nagu loteriivõit :)
 
Kus sa lennujuhiks õppisid?
Tartu Lennukolledzis (praeguses Eesti Lennuakadeemias)
 
Kas lennujuhi õpingud olid rasked või pigem põnevad?
Pigem rasked. Igal hommikul pidi simulaatoris kohal olema ja valmis endast maksimumi andma. Lisaks tundus mulle nii mõnigi kord, et paljud asjad olid sellised, mida ei saanud raamatust õppida, sinus lihtsalt oli see või mitte. Näiteks otsustamise kiirus, olukordade hindamine, ettenägelikkus jne. Ja kui siis vahel kõik ei läinud nii hästi kui tahaks, siis oli veidi frustreeriv küll, et kusagilt seda õppida ei ole
 
Kirjelda oma tüüpilist tööpäeva.
Tüüpiline tööpäev algab tavaliselt väikse briifinguga vanemlennujuhi juures, kus räägime üle ilma, seadmete tehnilise seisukorra ning planeeritavad hooldus- jm tööd. Siis suundume oma tööpositsioonidele ning töötame vastavalt ettekirjutatud rotatsioonile. Liiklus muidugi on iga päev erinev. Palju sõltub ilmast. Nii, et tegelikult päris tüüpilist tööpäeva ei olegi.
 
Mis on parim osa sinu tööst?
Ma ei tea kas see oli minus juba enne või on see nn kutsehaigus, aga mulle meeldib planeerida. Teen otsuse ja viin ellu ning minu tegevusel on otsesed tulemused. Rääkimata sellest tundest, kui kõik tulebki täpselt nii hästi välja kui sa soovisid. Pealegi, tööd me koju kaasa ei võta :)
 
Mis sulle kõige vähem sinu töö juures meeldib?
Eks mida vanemaks saad, ja kui peres kasvavad veel väikesed lapsed, siis olen avastanud, et vahetustega töö, kus kellaaedes puudub rutiin, sh öövahetused, on väga kurnav.

Mis on eriline sinu tööüksuse juures (APP/TWR)?
Mina töötan nii tornis (TWR) kui lähenemisüksuses (APP). Ma ei oskagi ühte eelistada teisele, nad on väga eri-iseloomulised. Võib-olla see mulle just meeldibki, et alati on väike vaheldus sõltuvalt siis millises sektoris ma tööl olen. Aga eks tornis töötamisel on ka omad võlud - vaikne, rahulik keskkond ja ilus vaade :)
 
Mis on sinu arvates kolm kõige olulisemat omadust, mis peaksid heal lennujuhil olema?
Hea planeerimisoskus, hea stressitaluvus ning inimene peab olema hea meeskonnatööline.
 
Mis on sinu karjääri jooksul olnud kõige väljakutsuvam olukord, millega oled pidanud toime tulema?
Mõtlesin sellele vastusele üsna pikalt. Muidugi võiks siia tuua mõne kiirema töösituatsiooni või olukorra. Aga ma tõesti arvan, et üks suurimaid väljakutseid on kogu koolituseprotsess - alustades keerulisest teooriast, väsitavatest simulaatorharjutustest ning kui see kõik positiivselt läbitud saab, siis veel päris mitu kuud OJT-d ehk On Job Trainingut. Kõik see on väsitav nii füüsiliselt kui vaimselt. 
 
Millised on sinu tulevikuplaanid?
Kuna ma üsna hiljuti alustasin ka instruktorina tööd, siis esialgu mul suuremaid tulevikuplaane polegi kui arendada iseennast ning anda endast parim selles mida ma teen. 
 
Kas lennujuhi töö jätab aega ka hobideks? Kui jah, siis millised on sinu hobid?
Eks ta ikka jätab, kuid mis seal salata, graafikust tulenevalt on üsna keeruline leida aega hobiks mis vajab kindlal päeval kindlal kellaajal kohal olemist. Mul on kodus kaks koera, toimetan vabal ajal päris palju nendega ning meie peres kasvab kaks väikest poissi, kes hoolitsevad selle eest, et minu vabaaeg oleks igati sisustatud :)