APP lennujuhi intervjuu

Intervjuu: Sigrid Uik

Miks otsustasid hakata lennujuhiks?

Lennundus on tundunud mulle kogu aeg omamoodi põnev maailm. Pärast kooli lõppu ei olnud mul kindlaid plaane mida edasi õppima minna. Ja siis nägin lehes Tartu Lennukolledži (praegune Eesti Lennuakadeemia) kuulutust, kus otsiti uusi õpilasi algavatele lennujuhtimiskursustele, läksin katsetele ja sobisingi.

Kirjelda oma tüüpilist tööpäeva.

Väga raske on kirjeldada tüüpilist tööpäeva, iga päev on erinev. Mõni päev on lennuliiklust st. tööd rohkem siis jälle vähem .Vahel on mingid piirangud kehtivad või siis treeninglennud, kunagi ei saa ette planeerida, et täna peaks vähem või siis rohkem tööd olema.
 
Mis on parim osa sinu tööst?

Parim osa on just see vaheldusrikkus, erinevad olukorrad. Suhtlemine pilootidega. Paljud kolleegid on saanud ka headeks sõpradeks, kellega on alati tore kokku saada.

 Mis sulle kõige vähem sinu töö juures meeldib?

Vahel, kui on väga palju tööd, siis see väsitab nii vaimselt kui füüsiliselt. Samuti on meie töös pingelised ja keerulised olukorrad vältimatud, kus tuleb väga kiiresti vastu võtta otsuseid.

 Mis on eriline sinu tööüksuse juures lähenemisala lennujuhtimine (APP)?

APP lennujuht on vahepealne osa teiste üksuste vahel, järjestab liiklust maandumiseks ning hajutab startivaid ja maanduvaid lennukeid omavahel. Tihe koostöö nii TWR (lähilennujuhtimisüksus) kui ACC (piirkondlik lennujuhtimisüksus) vahel.

Miks eelistad just selles sektoris töötada?

Mina töötan praegu nii APP kui ka TWR üksuses. Ei eelista kumbagi teineteisele, mõlemad on väga erinevad ja huvitavad.

 Mis on sinu arvates kolm kõige olulisemat omadust, mis peaksid heal lennujuhil olema?

Oskus tegeleda paralleelselt mitme asjaga korraga, hea otsustusvõime erinevates olukordades, loogiline mõtlemine, meeskonnas töötamise võime.

Mis on sinu karjääri jooksul olnud kõige väljakutsuvam olukord, millega oled pidanud toime tulema?

Kõige meeldejäävamad ja ka kõige raskemad olukorrad on seotud kahjuks ohuolukordadega. Kui on oht õhusõidukile ja tuleb kiiresti vastu võtta otsuseid .Kui õhusõidukil on rike ja tuleb leida antud situatsioonis

parim lahendus.

Kas naistel on seda tööd raskem teha?

Minu arust pole siin mingit vahet. Pigem olen kuulnud, et piloodid kuulavad naislennujuhte tähelepanelikumalt ;)

Millised on sinu tulevikuplaanid?

Tulevikus plaanin end jätkuvalt täiendada erialaselt ja osaleda mõnes arenguprojektis.

Kas lennujuhi töö jätab aega ka hobideks? Kui jah, siis millised on sinu hobid?

Ikka jätab. Mulle meeldib väga reisida, nii et kõik puhkused on juba varakult planeeritud ja ilusaid kohti, kuhu tahaks veel minna, on palju. Vabadel päevadel käin trennis. Ma loen palju, alati on mõni uus ja huvitav raamat oma aega ootamas