ACC lennujuhi intervjuu

Intervjuu: Kristjan Kõrgesaar

Miks otsustasid hakata lennujuhiks?
Soovisin rohkem teada saada, mis eriala see selline on. Lisaks oli väga ahvatlev õppida ametit, mis tagas kindla töö suhteliselt lühikese ajaga.

Kirjelda oma tüüpilist tööpäeva.
Töölejõudmist viin ennast kurssi viimaste uudistega, võtan tassi jooki ning juba ongi tarvis vahetuse-eelsele kogunemisele rutata. Peale seda tuleb asuda tööpositsioonile. Vahetuse pikkus on 7 tundi, sellest ligi 1,5 tundi on puhkeaeg. Vahetuse jooksul on minu ülesandeks tagada lennuohutus vastutuse all oleva õhuruumi osas. Selleks kasutan ma radaripilti, pilootidele korraldusi annan raadio teel. Koormuse kasvades tuleb üks kolleegidest mulle appi. Peale tööpäeva võin rahulikult ukse enda järel kinni panna, töö koju kaasa ei tule.

Mis on parim osa sinu tööst?
Kui päeva lõpuks on tunne, et ükski lend pole asjatuid piiranguid saanud ning kõik on sujunud viivitusteta, siis ongi hästi.

Mis sulle kõige vähem sinu töö juures meeldib?
Öised vahetused

Mis on eriline sinu tööüksuse juures (ACC)?
Palju suuri lennukeid, mis lendavad väga kiiresti risti-rästi üle Eesti, aga ka suur hulk erinevaid koostööpartnereid kellega on tarvis infot vahetada.

Miks eelistad just selles sektoris töötada?
Selles sektoris on lahendamist nõudvad olukorrad tavaliselt kõige keerulisemad ja seetõttu on enesega rahulolu pärast vahetust kõige kõrgem.

Mis on sinu arvates kolm kõige olulisemat omadust, mis peaksid heal lennujuhil olema?
Tähelepanelikkus, pingetaluvus ja meeskonnatöö oskus.

Mis on sinu karjääri jooksul olnud kõige väljakutsuvam olukord, millega oled pidanud toime tulema?
Naaberlennujuhtimisüksuse radari rikke tõttu suunati palju lende meie õhuruumi, seega tuli hakkama saada oluliselt suurema koormusega kui tavaliselt.

 Millised on sinu tulevikuplaanid?
Soovin jätkata tööd lennujuhina, lisaks sellele olla juhendaja oma tulevastele kolleegidele.

Kas lennujuhi töö jätab aega ka hobideks? Kui jah, siis millised on sinu hobid?
Lennujuhi töö on selline, mis jaotab päevad tööpäevadeks ja puhkepäevadeks, kuid see ei ole sugugi selline jaotus nagu tavapärase tööajaga töötajal. Vaba aega on tegelikult ju samapalju või isegi natuke rohkem kui teistel, kuid selle ebareeglipärasus seab omad piirangud. Seega peavad hobid olema sellised, mis ei nõua regulaarsust. Minu hobiks on sport, harrastan erinevaid alasid rahvasportlase tasemel. Suusatan, jooksen, ujun, sõidan rattaga, sõuan – lisaks vaheldusele annab see mulle ka kindluse, et püsin vormis vähemalt senikaua kuni minu lennujuhikarjäär kestab.